måndag 30 oktober 2017

Fullt upp

Förra gången jag var i Järna så gick jag till den här platsen igen. (Jag lade upp en bild tagen på samma plats för två månader sedan i inlägget där jag berättade om mitt studieuppehåll). Sen dess har det blivit höst och löven har fallit från träden och mitt liv går vidare i en annan riktning.


Nu har spexet flyttat in på Forumteatern och jag har inte hunnit skriva så mycket för jag hinner knappt med något annat än att jobba med föreställningen. Jag är ju nästan oftare där än jag är hemma.   Det är två veckor kvar till premiären nu och fortfarande mycket kvar att göra, så jag lär knappast vara där mindre. Positivt är att det är kul att vara med i gemenskapen.

I veckan fick jag ta en sväng till universitetet och redovisa ett gammalt projektarbete från förra året. Det känns lite som att gå tillbaka i tiden. Det var ganska kort tid sedan jag var där, men det känns ändå avlägset. Ungefär som att gå runt i en stad man flyttat ifrån. Jag känner igen mig överallt, har många minnen från platsen, men det känns inte som en del av mitt nuvarande liv utan som historia.  Att det var tentaperiod och relativt tomt på folk förstärkte den känslan.

För övrigt så har jag skaffat ett nytt jobb som jag ska börja på om två veckor. Som sagt, det händer mycket i mitt liv. Jag har fullt upp hela tiden. Jag får se hur mycket jag hinner med att driva den här sidan, men jag kan ju försöka någon gång när jag får tid över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar