måndag 9 oktober 2017

25-manna

Ännu en intensiv helg har passerat. Jag har först varit på 25-manna, en orienteringsstafett där man springer 25 personer i varje lag, fördelat på tio sträckor. En stor tävling där min klubbs bästa lag lyckades komma på tredje plats efter bra prestationer av alla löpare.

Själv sprang jag i det tredje laget av totalt fyra. Efter att ha varit sjuk i två veckor lyckades jag väcka liv i min sega kropp och tog mig runt 4.1 kilometer. Det gick förvånansvärt bra, även om min dåliga form gjorde sig påmind i slutet av banan och benen kändes som betongklumpar. Men orienteringen har gått mycket bättre sedan jag började öva meditation och jag tog mig runt banan utan större misstag på en rätt bra tid.

Då resten av min familj sprang i det bästa laget fick jag vänta till klockan fem för att se prisutdelningen innan jag åkte hem. Det var ganska kallt, regnade i perioder och var väldigt lerigt (se bilden). Jag satte mig i tältet (där det regnade in) för att bli mindre blöt. Men ändå trevligt att vara med i gemenskapen.

Sedan följde en tågresa tillbaka till Linköping med vissa spännande moment (som tågbyte i Flen med 45 minuters väntetid). Den stora frågan var hur jag skulle få tag på något att äta till middag, vilket jag hade räknat ut måste ske i Flen eftersom att affärerna i Linköping skulle ha stängt när jag kommit fram. Som tur var hittade jag ett gatukök bredvid tågstationen och efter ett förvirrat samtal med gatuköksägaren, där det var oklart ifall jag skulle få ta med mig maten eller äta i hans restaurang, fick jag tag på en hamburgare.

På söndagen var jag hos Holgerspexet och byggde dekor. Då det är lite drygt en månad kvar till vår premiär så har vi fullt upp. Jag kom hem med kläderna täckta av flisor av det ökända frigolitliknande material som vi brukar kalla blått fluff (som jag troligen kommer få se mycket mer av). Alltid är det något. Tidigare i veckan lyckades jag spraya färg i öronen.

Ett bra slut på en bra vecka, helt enkelt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar