tisdag 7 juni 2016

Sista tentan

Idag gjorde jag min sista tenta för i år. Det var en omtenta i Envariabelanalys 1. Det kändes som om det gick bra. Jag hade mer koll än den första gången jag gjorde tentan. Dock kan man aldrig veta exakt hur det gick, för Matematiska Institutionen är väldigt hård med rättningen. Men, när jag kollade på facit verkar det som om jag ändå har ganska stor chans att klara tentan. Det känns bra.

Nu är det sommarlov och jag har blandade känslor. Det är skönt att vara ledig, kunna gå upp när man vill och få en paus från pluggandet. Samtidigt känns det tråkigt att allt tar slut. Jag ville plugga i en annan stad för att komma bort och göra något nytt i livet, istället för att leva i det tomrum som blev kvar när gymnasiet var slut. Men nu är jag ledig och åker snart hem till mitt gamla liv och då fungerar inte den strategin. Jag får se vad jag kan göra.

Men, jag är nöjd med att jag har klarat av mitt första år. Jag har flyttat hemifrån, lärt mig att bo själv och gjort jättestora framsteg i livet. Jag har kommit en bra bit på vägen och jag kommer att kämpa på tills jag har uppnått vad jag vill uppnå.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar