måndag 27 juni 2016

Nästa jobb

Efter fyra dagar var jag klar med att ta hand om barnen på Sommarskoj. Det var skönt. Det tärde på krafterna att vara ute hela dagarna. Dessutom blev jag nästan stekt i solen den sista dagen, då jag satt i flera timmar och vaktade barnen när de badade. Mina kritvita armar och axlar hade blivit ganska röda framåt kvällen, och jag fick gå klädd i heltäckande kläder under midsommarhelgen.

Sedan drog jag vidare till nästa jobb på Astra Zeneca. Det var tre år sedan jag var där sist, men jag kände fortfarande igen mig. Att röra sig i samma lokaler väckte upp en del minnen och känslor. Sist jag var där var det tillsammans med en annan person, någon som kom att betyda mycket för mig men som senare sårade mig rejält. Nu påmindes jag om de positiva minnena och kände en liten sorg över att den tiden är borta för alltid. Men sen tänkte jag på de negativa minnena och kom fram till att det kanske var bäst så.

Idag hade jag mest introduktion på jobbet. Som alltid när man är ny på ett ställe fick jag träffa en massa nya människor, fick veta vilka uppgifter jag skulle göra och fick lära mig att använda de verktyg som behövdes. Jag ser fram emot morgondagen, då jag kommer att komma igång lite mer.

När jag kom hem från jobbet hände någonting märkligt. Jag gick på en promenad och kunde sedan inte låsa upp dörren när jag kom tillbaka, trots att jag hade samma nyckel som jag tidigare låst dörren med. Inte heller mamma lyckades låsa upp dörren med sin nyckel. Vi knackade på hos grannen, som berättade att även hon haft problem med låset. Efter att ha bankat på dörren ett tag lyckades vi vrida om nyckeln och kunde komma in i lägenheten. Det var tur. Det hade varit jobbigt att behöva ta dit en låssmed. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar