måndag 20 juni 2016

Nyckelkaos

Den här veckan har jag ett slags sommarjobb där jag ska arrangera aktiviteter inom orientering och multisport för barn tillsammans med några kompisar. Att sysselsätta barnen i fem timmar om dagen är svårare än man tror. Dels går aktiviteterna fortare än man tror att utföra, dels tröttnar barnen snabbare än man tror. Eftersom att vissa av ledarna var med även förra året trodde vi att vi hade koll på läget, men den här gruppen barn skilde sig en del från den grupp vi hade förra året. Tidsplanen sprack och vi fick kasta in lite improviserade lekar. Men, det löste sig ändå.

Jag var väldigt trött efter att ha behövt gå upp 07.30. Den senaste tiden har jag förskjutit dygnet och sovit mellan halv två och tio. Nu skulle jag börja jobba klockan tio och det kändes som om jag hade gått upp mitt i natten. Jag måste vrida tillbaka dygnet, särskilt som jag ska ha ett annat jobb nästa vecka. Då börjar jag inte ens tio, utan åtta. 

När jag skulle åka hem råkade jag få med mig nyckeln till klubblokalen i fickan. Det skapade en del problem eftersom lokalen måste låsas innan den sista personen kunde gå därifrån. Tyvärr kom jag inte på det förrän jag satt på bussen på väg hem. Bussen går inte så ofta, så att åka buss tillbaka var inte ett alternativ. Jag funderade på att cykla, men det visade sig att alla familjens cyklar befann sig i vårt låsta garage, vars nyckel jag inte hade. 

Jag fick alltså vänta tills min pappa kom hem, så att han kunde skjutsa mig till klubblokalen. Pappa hade dock råkat få med sig sin arbetskollegas bilnyckel i fickan, och kollegan var kvar på jobbet, så vi fick åka en extra tur in till Södertälje. En märklig slump att dessa händelser råkade inträffa samma dag, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar