söndag 8 december 2019

Jag är ute och reser

Nu har jag flytt från ett grått tråkigt Sverige till... ett grått mulet England. Jag sitter på British Library i London och skriver. I fredags tog jag planet dit från Skavsta. Jag är alltid lite nervös för att åka flygplan, för om det kraschar så dör man garanterat. Men jag blir lite lugnare när jag ser flygvärdinnor och påminns om att vissa faktiskt jobbar på flygplan. Då kan det inte vara så farligt.

Det var inte lätt att hitta i London. Det finns många gator, och kartan är inte passad på mobilappen. Man skulle behöva vara proffs på sprintorientering för att hitta rätt. Vi irrade omkring rätt mycket och gick säkert över en mil igår. Jag gick åt fel håll på Oxford Street tre gånger när jag gick ut ur butiker.

Vad har jag gjort här då? Jo, gått omkring och turistat. Jag ville testa på publivet som England är känt för, så igår kväll var jag ute och åt en mastig paj och drack öl. Det verkar rätt trevligt.

Det var en bra paus från mitt extrajobb, som jag fick vara på upplärning på den här veckan. Jag jobbar på ett vårdboende. Det finns ju roligare saker att göra än att titta på när en undersköterska jobbar, men det är så man måste göra för att lära sig. Jobbet är att gå och knacka på hos vårdtagare enligt ett schema och ge dem den hjälpen de har beställt. Det verkar ganska så kul ändå, bara jag får komma igång och jobba själv.

Men det går fortfarande lite långsamt. Livet är inte kul utan dig. Jag hoppas det blir bättre snart. Jag vill hålla mig sysselsatt så tycker jag det känns bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar