söndag 22 december 2019

Depp

Jag vaknar upp en grå morgon, nästan den mörkaste dagen på året. Jag har sovit dåligt och känner mig tung i huvudet, ungefär som om jag hade varit på fest dagen innan. Grått väder, ingenting att se fram emot i livet, en obesvarad gammal kärlek som gjort sig påmind, en känsla av generell ensamhet och det är en månad kvar tills skolan börjar. Vilken underbar dag.

När jag var liten trodde jag att jag skulle bli en enstöring när jag blev stor. Det fanns väl ingen som kunde tycka om en sån konstig människa som jag. Den rädslan minskade med tiden, och jag vill inte vara någon enstöring längre, men jag är ledsen för det är ingen tajming just nu att vara social. Klassen har tenta-p och spexet håller inte på. Jag vill börja med någon ny hobby, men det går inte riktigt såhär precis innan jul. Typiskt.

För en månad sedan så började jag med dejtingappar. Det fanns två anledningar till det. För det ena ville jag komma över den här människan som fastnat i min hjärna någon gång. Han gav mig tillbaka livsglädjen när jag var deprimerad och fick mig att tro att jag var värd något, men det sa jag aldrig så han tyckte bara jag var en idiot hela tiden. För det andra så ville jag träffa någon som gillade mig för en gångs skull. Så nu sitter jag och chattar och gör antagligen bort mig utan att veta det. Men jag får idéer till saker att göra. Nästan alla jag har pratat med spelar rollspel eller är gamers, det är tydligen såna som gillar mig, så jag kanske ska ta och börja med rollspel. Brädspel spelade jag ett tag när jag gick på IT, det var rätt kul.

Så vad gör jag? Jag sitter i en stuga utanför Köping och plinkar lite på en gitarr. Jag kan inte spela, men jag skulle vilja lära mig. Dagarna går ändå rätt fort, och jag hoppas komma ur den här deppen snart. Julen kommer i alla fall, då händer det något. Sen får jag se vad jag ska hitta på fram till 20 januari. Jag kanske ska vara knäpp i huvudet och skriva omtenta i matte. Vem vet. Livet blir ju inte roligare om man inte gör något åt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar