söndag 7 april 2019

Ostadigt väder

Vissa sammanträffanden är lite roliga. Jag och några vänner satt och diskuterade vad astrologi egentligen var. För att ta reda på det googlade vi och hittade en hemsida där man skrev in sitt födelsedatum och fick dagens horoskop. Sedan gjorde vi det på skoj. Mitt resultat blev: Efter regn kommer sol. Det är ett faktum som hjälper dig att tänka framåt när det gäller din hälsa den närmaste tiden. Jag skrattade inombords. Det var ju passande.

Jag hoppas på ljusare tider. Mitt liv har inte varit så kul på senaste tiden. Jag sitter återigen och undrar vart jag egentligen passar in. På IT-programmet kände jag mig extrovert och emotionell jämfört med majoriteten. På läk känns det tvärtom, jag är introvert och håller känslorna för mig själv. I grundskolan var jag nördig. I gymnasiet var jag mindre präktig än de flesta, mer som en estetmänniska eller nörd än som den klassiska duktiga flickan. Det enda sammanhang där jag har känt mig som om jag kan passa in utan att göra mig till är bland teatermänniskor, eller sådana som håller på med musik eller litteratur. Det går ganska bra med rationella filosofpersoner också. Dem kan jag sitta och nörda mig med.

Jag har haft svårt att koncentrera mig denna vecka på grund av psykosociala problem. Jag har pluggat så gott det går, men jag hamnar lite efter. Jag håller på och lär mig tolka EKG (ett diagram där man kan se hjärtats elektriska signaler, kortfattat beskrivet). Det är intressant att kunna, men lite klurigt. Vi går igenom en massa hjärtsjukdomar. Symptomen liknar varandra ganska mycket så det är svårt att skilja dem åt. Men jag vet åtminstone när man behöver vara orolig.

Mitt i allt så håller jag på att planera en flytt. Jag har tröttnat på att bo i korridor i Ryd. För det ena så är det orienterare som bor där och jag har i princip helt lagt av med orientering. För det andra så vill jag bo närmare US. För det tredje så vill jag bestämma regler själv. Jag har intresseanmält en lägenhet och om jag får den så flyttar jag dit om en månad.

Så ja, jag får se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar