lördag 18 augusti 2018

Lugnet innan

Jag tillbaka i Linköping för tredje gången. Jag påbörjar det fjärde året av mina studier, men min andra termin på läkarprogrammet. Välutbildad kommer jag att bli. Jag tycker dock inte det gör så mycket att jag får vara student länge. När man lär sig intressanta saker är det kul att plugga. Det enda som är jobbigt är att man måste ha tenta på allt man har lärt sig, men jag är optimistisk för den förra tentan gick bra. Dessutom var de två första åren bra för min personliga utveckling. Jag hittade mig själv och sedan fördjupade jag mig i det under det tredje året.

Jag har haft den lugnaste vecka jag någonsin har haft i hela mitt liv. Jag hade nästan ingenting planerat på hela veckan. Jag flyttade tillbaka in i mitt korridorsrum i Ryd och kom igång med hushållsarbetet igen. Gå och handla. Laga mat. Gå ut och springa i rydskogen. Jag började snabbt att göra av med de pengar jag tjänat på mitt sommarjobb eftersom att kylskåpet var helt tomt efter sommaren. Det är bäst att tömma kylen innan sommaren, det vet jag av erfarenhet. En gång glömde jag en mandarin över sommaren och när jag kom tillbaka trodde jag att det var en avokado.

För att undvika att ha för tråkigt hittade jag på lite olika aktiviteter. Jag åkte ner på stan och handlade konstiga kläder som jag ska ha på mig när jag ska vara fejknolla den 20-21 augusti. Jag åkte och hälsade på min farmor och farfar, som bor i närheten av Finspång (dit det irriterande nog inte finns någon direktbuss så jag får åka till Norrköping och ta bussen därifrån).  Sedan hjälpte jag till att måla Holgerspexets märke vid campus US märkesbacke.

Det är kul att vara tillbaka med jag ser fram emot att komma igång med studierna och alla aktiviteter. Som tur är dröjer det inte länge. Bara en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar