fredag 22 september 2017

Veckan

Förra helgen tillbringade jag på Holgerspexets höstkickoff. Något som var lika roligt och galet som förra året. Leka hela dagen, öva på att sjunga en punchvisa flerstämmigt, ha sittning med massor av underhållning ... och diska mitt i natten. Vill ni veta fler detaljer, gå med i Holgerspexet och upptäck själva.

Sen så drog jag på mig en rejäl förkylning. Den senaste veckan har jag tillbringat med att ligga i sängen, dricka tiotals koppar te med ingefära och citron, läsa (när jag hade energi), och se på film (när jag inte hade energi). Då mina korridorgrannar skulle springa SM i orientering i helgen hade jag ingen lust att gå omkring och sprida virus, så jag höll mig isolerad på mitt rum. Ganska långtråkigt, tyckte jag, och googlade upp alla huskurer jag kunde hitta.

Idag vaknade jag upp med en känsla av att vara friskare, vilket var en lättnad. Jag kan snart komma tillbaka till mitt vanliga vardagsliv och vara lite mer social igen. Ska bli skönt, jag är rätt trött på det här vid det här laget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar