onsdag 6 september 2017

Framtiden

Den här terminen blev kort för mig. Efter en vecka beslutade jag mig för att ta studieuppehåll det här året. Det hade jag funderat på under sommaren, men vissa händelser fick mig sedan att bli övertygad om att jag skulle göra det. Jag har varit i Järna den senaste veckan för att tänka och planera och få tillbaka känslan av harmoni igen.

Idag på min promenad fick jag en intressant tanke. Jag ställde mig vid en å och blickade ner i det kolsvarta vattnet. Fastän den är mindre än en meter djup gick det inte att se botten. Jag tittade lite närmare och såg hur det mörka vattnet gjorde ån till en stor spegel, där jag kunde se alla detaljer på i träden. Det var så vackert att jag tog en bild på det.


Jag undrar om det är så i livet också. Att mörker skapar positiva erfarenheter som man inte hade kunnat upptäcka på andra sätt.

Nu mår jag dock inte dåligt, jag mår bra.  Jag har en plan för framtiden, som börjar med att jag ska åka tillbaka till Linköping igen imorgon. Jag är ju fortfarande spexare och orienterare och därifrån är det svårt att dra mig då det är mina fritidsintressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar