söndag 3 september 2017

Insikter

Jag fick rådet att börja skriva på den här sidan igen. Min blogg som jag startade för länge sedan, i en annan tid, då mitt liv var helt annorlunda. Jag var sjutton år och hade haft ett revolutionerande år i livet då jag började känna lust att vara mer utåtriktad. Jag ville uttrycka mig, berätta om vad jag tyckte och tänkte, men jag slets mellan min introverta, försiktiga sida och den sociala, kreativa filosofsidan som jag hade svårt att släppa fram.

Åren går och ytterligare fem revolutioner har skett i mitt liv. Händelser som skakade om mig, som fick mig att inse att jag behövde byta ut vissa vanor och beteenden mot andra. Min personlighet förändras snabbt. Nästan varje år har jag en ny livsstil, bättre anpassad till vad jag behöver. Det här året var extremt. Två och en halv livskris, tre tusen miljoner insikter, förändring av i stort sett alla mina vanor och det är fortfarande fyra månader kvar på året.

Nu står jag igen vid ett vägskäl och funderar på vad som är nästa steg i livet. Det enda jag vet är att framtiden inte är som jag trodde att den skulle vara för en vecka sedan. Jag ska tackla utmaningen att fortsätta med det som jag lärde mig under sommaren: känna efter vad jag behöver för att vara i balans och sedan se till att skaffa det. Jag upptäckte att jag kommer ganska långt med att sova, äta och motionera ordentligt och undvika stress. Mår man bra så klarar man bättre av allt annat också.

Som sagt, mycket har förändrats sedan jag startade den här bloggen, men det som finns kvar är att jag fortfarande har lust att uttrycka mig. Ni slipper min melankoliska poesi för den här gången, men det kanske händer att jag låter mina känslor omvandlas till ord och sedan släpper dem ifrån mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar