fredag 12 oktober 2018

Jag har gjort det igen

Jag älskar hösten. Jag tycker om när löven blir gula och röda och det blir vackert i naturen. Det är lagom varmt, man varken svettas eller fryser när man är ute och promenerar. Sedan är det väl associationer från barndomen. Gula löv betyder att min födelsedag närmar sig. Vi brukade plocka dem och dekorera ljuskronan med dem på mina kalas.

Sedan två år tillbaka så började hösten också associeras med spex. "November har kommit och jag ser numera mer strålkastarljus än dagsljus", skrev jag i ett blogginlägg från förra året, vilket inte var en alltför stor överdrift. När jag var med i dekoren så gick jag direkt från campus Valla (eller mitt jobb andra året) till Forumteatern, var där till runt 22-23 och gick sedan hem för att sova innan samma procedur upprepades nästa dag. I år är jag med i teknikgruppen som tar mindre tid, men det blir några kvällar i veckan i alla fall. Men det är en härlig känsla att vara med kreativa människor som jobbar mot ett gemensamt mål. Det blir en fantastisk gemenskap.

Mitt schema börjar fyllas på. Mina uppgifter som fejknolla är ännu inte slut och vi har haft fullt upp med att hålla i ansökningar till nästa nollning. Under de senaste veckorna har vi genomfört en intensiv reklamkampanj med två filmer och jag gjorde en ansökningsenkät med märkliga frågor i. Det verkar gå bra, vi är uppe i tio seriösa ansökningar just nu.

Det är fortfarande en del att göra i skolan. Jag läser om bakterier och virus, med en hjärna full av snurrande tankar och en tillfälligt (hoppas jag) nedsatt koncentrationsförmåga. Dit jag vill, dit går jag inte, rädslan håller mig för hårt. Saken är bara den att förra gången var rädslan helt rimlig. Inget gammalt hjärnspöke som jag trodde utan någonting som speglade verkligheten korrekt. Jag tog några försiktiga steg och undrade om det är riktiga hjärnspöken den här gången. Hur tusan ska jag kunna veta det? Hur tusan ska jag våga chansa?

Det är skönt att ha ett fullt schema just nu för då hinner jag inte grubbla ihjäl mig. Jag ska låta livet hända och se vad jag hamnar. Nästa vecka ska i alla fall bli väldigt rolig så det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar