lördag 13 januari 2018

Nystart

Jag skriver igen, för första gången 2018. Dagarna har flutit på sedan jag kom tillbaka efter julledigheten. Som vanligt har jag jobbat på vardagarna. Jag har suttit och lagt in ett hundratal ritningar över ombyggnad av Berzeliusskolan i Lejonfastigheters system, sorterat och lagt in driftinstruktioner för en massa förskolor i Skäggetorp och listat ut vad som hänt med alla byggnader som saknas i systemet men har ritningar.

Men som sagt blir jag inte så långvarig på det jobbet heller. Jag sökte in på läkarlinjen mest för att se hur långt mina betyg räckte, och när jag sedan kom in bestämde jag mig för att ta chansen. Så nu ska jag börja plugga igen om en vecka, på en helt annat utbildning än jag har gått tidigare.

Det känns skönt att jag går direkt från det ena till det andra. Jag slutar jobbet på fredagen och börjar på måndagen (även om jag inte kan komma då eftersom det krockar med en begravning). Jag slipper ha den där mellantiden då jag inte gör någonting och bara går omkring och tänker på hur det var förut och hur jag hoppas att det ska bli. Men jag ser fram emot det. Det blir en ny spännande tid i livet. Kanske mina förhoppningar som inte uppfylldes förut kommer att uppfyllas nu.

När jag berättar på jobbet att jag ska byta till läkarlinjen så får jag ofta höra: "Då har du många år av studier framför dig nu." Det stämmer. Jag ska ju plugga minst 5, 5 år och sedan förmodligen ännu mer. Men det gör ingenting. Om jag tycker att det jag lär mig är intressant är det inte så jobbigt att plugga. Dessutom så får jag vara med om två nolle-p. Det är det inte alla som får.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar