söndag 16 februari 2020

Blandad kompott

Det här med att lägga ner, det går sådär. Jag blir alldeles rastlös när jag inte gör någonting på hela helgen. Jag var och såg på spex i fredags, sen blev det tomt på schemat. Att jag är ny i klassen och har mycket egenstudier hjälper inte så mycket. Det känns som sociala helvetet, men eftersom jag känner gamla klassen bättre så känns någonting positivt. Tanken finns att bara hoppa av och jobba, men vad blir det för bättre av det? Jag får inget roligt jobb. Jag träffar inga jag gillar på ett sånt jobb jag kan få. Jag skulle inte kunna vara med i studentföreningar, jag skulle bli ensam.

Folk kanske undrar varför jag går om. Jag fick en blandad kompott av psykisk ohälsa för jag blev förvirrad och kunde inte förstå hur grejer hängde ihop. Jag trodde datorn var hackad för:
  • jag hade ingen favoritlåt på Spotify, sen en dag fanns det 23 favoritlåtar som jag inte lyssnar på 
  • min lista hade fjorton låtar, nästa dag hade den tio låtar
  • jag kan inte uppdatera min information på Facebook
  • mina textfiler var låsta en dag och sen låste de upp sig på kvällen
  • mina pagesfiler var låsta en dag och sen låste de upp sig på kvällen
  • Safari går inte att använde
  • jag tycker det står sökord i google som inte jag söker på
  • jag hittar AlertNotifier i mina program
  • jag hittar ett program som heter massa siffror och bokstäver och har en kamera som symbol
  • jag bytte min hårddisk. Sen förde jag över alla filer trodde jag. Sen var alla filer borta utom mappen Läkarprogrammet, där alla filer var kvar
  • hittar inte filer ibland
  • min blogg hade 83 visningar på ett opublicerat inlägg
  • det står namn på killar jag var kär i i sökrutor på sidor jag aldrig besöker
Så jag fattar inte vem det var. Någon som ville få bort mig från klassen? Har jag bråkat med någon hacker? Inte vad jag vet.  Jag tänkte jag inte skulle ha någon blogg för att inte dra till mig fel uppmärksamhet. Den där sociala guldstjärnan är typ ljusår bort, den försöker inte jag få.

I alla fall, jag ska nog engagera mig i någonting mer och hoppas jag får kul. Nu har jag varit på gymmet och cyklat som en tok. Jag är inte så sugen på att springa. Som sagt, jag får se vad jag hittar på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar