tisdag 20 augusti 2019

Jag analyserar mig själv

Jag kom fram till att jag har nästan samma personlighetstyp som Melissa Horn. Jag är INXJ 4w5 sx/sp 469. Jag vågar inte analysera henne ifall någon googlar, men hon är 4w5 sx/sp i alla fall.

Jag skrattade åt min Ennaegramtyp. 4w5 sx/sp. Det är den egensinnigaste typ som finns. Jag satt häromdagen och tänkte på hur svårt jag tycker det är att hitta en pojkvän. Det är inte det lättaste när man bara vill vara sig själv hela tiden, blir intresserad av den andras riktiga jag och är en av och på-människa. Om jag hade Tinder skulle jag vara hemsk. Jag har inte Tinder av det skälet att jag är en blyg person som inte tycker någon är intressant i den takten det krävs. Ingen tror mig, men jag tycker killar är mer söta än snygga tills jag känner dem. Folk frågar mig vem som är snygg, och jag svarar "den som förstår mig och vill ha mig".  Jag tror jag vill bli fattad så mycket så jag nästan inte bryr mig hur han ser ut. Nästan ingen kan greppa den känslan. Kan du det så ring mig.

Jag är INFJ på Myers Briggs, men jag närmar mig INTJ med åren. Rent nördigt så hamnar jag mittemellan på F och T - skalan. Jag definierar mig som introvert-intuitiv utan närmare specifikation. Jag tänker ganska klokt och ganska känslosamt. Jag ser inte trädet, jag ser varför man planterade trädet först.

Jag är 4w5. Målet med mitt liv enligt mig är att alltid vara sann mot mig själv. Jag har svårt med typ livet för att jag inte kan fejka vad jag känner och stå för det. Det är lite som att meningen med livet för mig är att inte ha en persona. Det går inte hem sådär jättebra. När man blir gammal så ger man upp och blir Lars Lerin. Det är lite jobbigt, det där, när jag tycker jag träffar min själsfrände och det är en introvert person som aldrig vågar säga någonting till mig. Så många såna jag har förlorat.

Jag är sx/sp. Jag tänker som Romeo och Julia. Vad fan gör det att våra familjer hatar varandra om jag gillar dig? Så har jag alltid tänkt. För mig är det en ja eller nej-fråga om vi ska vara tillsammans. Jag är inte intresserad betyder "jag tycker nästan du är en idiot och vill inte ens vara din vän".  Jag är intresserad betyder "jag är nästan kär i dig". Annars säger jag "jag är inte säker på vad jag känner". För mig finns inte lagom. Jag är någon som alltid blir intensivt intresserad. Jag gillar nivån när man är helt uppslukad. Jag söker den. Om jag inte blir det, då är det tråkigt. Jag hatar när folk låtsas som de inte gillar mig. Då ger jag nästan upp.

Jag bryr mig inte vad gruppen tycker alls. Visst, jag är lite jobbig att ha i större grupper för jag är som Melissa Horn som står där och säger att jag gör som jag vill. Jag har en partner, finns andra människor? Det är som om jag och min partner hade en egen grupp och jag lyssnar på honom, och vi har egna regler, men alla andra får sköta sig själva. Nu har jag ingen partner, så jag engagerar mig i andra saker mycket. Jag blir arg när folk tycker att jag ska göra som gruppen tycker fast jag själv inte håller med. Då byter jag nästan grupp.

Sen är man 469. Jag tvivlar på mina känslor, mina tankar och mina handlingar. Det kallas att vara eftertänksam. Jag tvivlar, alltså finns jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar