måndag 8 juli 2019

Mysterier



Ännu en vecka har passerat. Jag satt mest och var orolig för att någon hackat min dator. Det började med att jag tyckte att låtar verkade läggas till eller försvinna från mitt Spotify-konto. Jag hade visserligen på sista tiden börjat ändra i låtlistor som jag inte rört på flera år, och lagt till och tagit bort många låtar själv, så det kunde lika gärna vara jag själv. Men misstankarna växte. Var inte den listan längre förut? Har jag verkligen lagt till den här låten? Hade jag verkligen 27 favoritlåtar igår? Och vad är Through a song för låt? Den hade jag aldrig hört (eller?). Men den låg tydligen på listan över favoritlåtar. Hm.

Jag växlade mellan oro över att någon okänd person var inne på mitt konto och tanken att det var ett sätt att försöka kommunicera med mig. Men jag känner mig verkligen som en riktig knäppgök för att jag ens tänker tanken på det senare alternativet. Vem fan gör så? Det där är ju lika effektivt som röksignaler. Det går inte att bevisa vem det är och inte heller vad som menas. Nej, det måste vara på ett annat sätt. Annars, ta kontakt med mig på ett normalare sätt. 

Jag kollade mina andra konton, upptäckte mysko saker och bytte lösenord överallt. Jag hoppas det hjälpte. Det här sätter verkligen griller i huvudet på mig. Lite läskigt är det allt.

Förutom det så är jag tillbaka och jobbar. Med att skriva upp lösenord i en fil och skriva en föreskrift om hur man ska använda ett datoriserat system. Och jag blev tilldelad en webbutbildning i cybersäkerhet som jag måste gå. Hahahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar