tisdag 19 mars 2019

Vad som håller mig vaken på nätterna

Tankar och känslor som snurrar. Flera sömnlösa nätter. För första gången på läkarprogrammet så struntade jag i att gå på en föreläsning. Den var klockan åtta på morgonen och jag hade haft sömnproblem flera dagar i rad. Visst borde jag inte ha gjort det, men jag har å andra sidan inte haft en enda dag sjukfrånvaro enda sedan jag började i januari 2018. Jag ser det som att jag är sjuk för att det är en form av psykisk ohälsa att ligga vaken med rusande tankar. Det känns som om jag borde göra något åt mitt liv igen.

Jag har en inre konflikt mellan motstridiga känslor. Å ena sidan tror jag att folk är elaka för att de  antingen mår dåligt eller också missuppfattar situationen. Därför vill jag undvika att vara bestraffande. Men jag har också en annan sida som tycker att skitstövlar ska lära sig att veta hut. Den sidan känner för att brutalt kasta ut folk ur mitt liv som behandlar mig illa, oavsett anledning. Nu har jag ett sådant dilemma. Frågan är bara hur illa det är. Jag är en privat person och om jag berättar någonting om mig och mina känslor är det ett förtroende. Det är inte avsett att bli offentligt känt. Nu låter jag hård, men sådana människor åker raka vägen ut genom dörren. Sedan sätter jag på fem hänglås och byter portkod.

Det är inte så mycket mer än det som jag vill ha sagt just nu. Ha en bra vecka så skriver jag igen, förhoppningsvis lite gladare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar