fredag 15 februari 2019

Jag tror att våren kommer snart

Nu kommer det som ni alla har väntat på: hur det gick på labben. Labbet exploderade inte. Det gick helt okej faktiskt. Att jag sedan fick ägna en massa tid åt att sitta och lista ut hur man sökte i gendatabaser och skriva världens tråkigaste labbrapport var en annan femma. Det kändes ineffektivt i kunskap per timme att sitta och jämföra 170 "bokstäver" långa sekvenser från en muterad gen med den riktiga genen och försöka se var någonstans en "bokstav" bytts ut mot en annan. Men nu är jag klar med det i alla fall.

Jag har haft ont i huvudet eller nacken nästan varje dag den här veckan. Dessutom är jag väldigt hungrig hela tiden. Jag funderade på om jag har ätit för lite. Jag började cykla de fem kilometrarna fram och tillbaka till campus US igen efter att det slutade vara halt på cykelbanan, men jag har inte ätit större portioner. Dock kom jag fram till att det rör sig om någon sorts mild förkylning, så jag får väl vila lite mer och hoppas att det går över. Frågan är bara när jag ska hinna det. Jag ska se på spex idag och sedan skriva manus hela helgen. Men det är ju inte så fysiskt ansträngande så det ska nog gå.

Förutom detta så har det klassiska februarihumöret infunnit sig. Jag har känt mig lite nere hela veckan. Om jag är nedstämd över att känna mig ensam på alla hjärtans dag? Nej, det är inte så farligt. Visst, jag har ingen pojkvän i år heller, men jag har mig själv att skylla. Jag har komplex för mig själv och vågar inte visa att jag är intresserad av någon, och är någon intresserad av mig utan att känna mig så blir jag misstänksam. Vad har du för evidens som stödjer det påståendet? Vet du verkligen vem jag är? Jag är skeptisk till att du förstår att jag är en konstig nörd. Om du inte har stalkat sönder min blogg, för då tror jag dig. 

Det här inlägget var lite deppigt. Jag är medveten om att jag låter som en personifiering av färgen grå. Men så är det ibland i livet. Det vänder väl i takt med de längre ljusare dagarna och förhoppningsvis soligt väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar