söndag 20 januari 2019

Jag sitter och skrattar

Skrattet bubblar upp ur kroppen på mig. Vilket roligt sammanträffande jag just har upplevt. Ingenting som jag har lust att dela med hela Internet, det är bara några få som skulle förstå, men jag har lust med det för det är så kul. Hahaha.

Tio dagar var det mellan terminerna. Dessa tio dagar har gått fort. Jag har levt som en certifierad latmask och fördrivit tiden med att kolla på film, lyssna på musik och surfa omkring på Internet för att till exempel hitta citat jag tycker om eller läsa på om psykologiska teorier. Eller för den delen roa mig med att lista ut vilka som stalkar den här sidan. Jag är inte säker på att jag vet vilka ni är, men jag vet vilka operativsystem ni använder. Hahaha.

Men jag är ledig, och ingenting distraherar mig från att tänka. Då och då sjunker jag in i världen av dagdrömmar och spekulationer. Min familj noterar allt oftare hur jag sitter och stirrar ut i luften med blank blick. Den blanka blick som introvert-intuitiva personer har när deras hjärnor pusslar ihop bitar av information och räknar ut det mest rimliga scenariot med hjälp av en sorts mönsterigenkänning. Don´t underestimate me. I know more than I say, think more than I speak and notice more than you realize. Hahaha.

Jag roade mig med att lyssna igenom Harry Potter and the Portrait of What Looked Like a Large Pile of Ash igen. Det är en AI som "skrivit" en egen version av Harry Potter genom att slumpa ord som brukar komma efter varandra i böckerna. Det här är jätteroligt om man gillar Harry Potter och vet hur det ska vara egentligen (lyssna på den här om ni vill). Harry tore his eyes from his head and threw them into the forest. Voldemort raised his eyebrows at Harry, who could not see anything at the moment. Hahaha.

Som sagt, snart är det dags att resa tillbaka till Linköping igen. Jag sitter och väntar på att åka iväg med tåget. Tillbaka till min tredje termin, som börjar ganska direkt klockan 8:15 imorgon. Det är inga mjukstarter på högskolan direkt. Men det är ändå kul att komma igång igen och komma tillbaka till mitt riktiga liv. Jag väntar på två besked, men jag säger inte vilka förrän jag vet vad svaret blir. Det är kul att ha hemligheter. Hahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar