fredag 20 april 2018

Från en fas till en annan

Energin har verkligen kommit tillbaka nu. Kanske beror det på det vackra, varma vädret, eller att jag nu är klar med IPL och slipper åka till Norrköping mer. Kanske beror det på att jag nu har planerat in en massa roliga saker som jag ska göra. Eller något helt annat.

Som sagt, jag har återgått till att läsa på om kroppen på heltid och snabbt kastats in i en värld av bukorgan och hormoner som styr dem. I slutet på veckan fick jag också fyra A4-sidor med latinska och grekiska ord för allt man kan behöva veta som har med buken att göra. Det känns som om det kommer bli en hel del att plugga in, särskilt som man en dag ska kunna hur alla blodkärl går i hela kroppen och vad de heter. Jag funderar på att försöka programmera ihop ett glosträningsprogram. Det borde jag kunna. Jag har ju min berömda namngenerator som slumpar roliga för-och efternamn som jag byggde ihop ett sommarlov när jag hade tråkigt (Voldemort-Gandalf Snyggberg är nog det bästa den har lyckats åstadkomma). Men Marcus Skräckskjärt var också ganska bra.

Jag märker att jag alltmer sällan tänker mig tillbaka på min tid som IT-student. Jag längtar inte tillbaka till december 2016 längre, innan den hemska vårterminen när jag fick mycket inspiration till min poesi. Jag har dock legat lågt med att publicera någonting av det på Regn och solsken, medveten som jag är om att folk kan känna sig träffade. Ibland är jag sugen på att göra det, men när jag har normala halter av serotonin är spärren oftast för hög. Jag får se vad jag gör i framtiden, om jag kan publicera någonting trots bra humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar